התחל כאן חינם

דף הבית >> מאמרים דפי נחיתה >> צעדים חשובים בבניית דף נחיתה >> האנטומיה של דף נחיתה

בחזרה לרשימת המאמרים

מאמרים דפי נחיתה

האנטומיה של דף נחיתה

מטרתו העיקרית של דף נחיתה היא לייצר לידים. על מנת למקסם את כמות הלידים שדף נחיתה מייצר חשוב לבנות אותו בצורה נכונה שתמשוך את הגולש, תסקרן ותפתח רצון לדעת עוד. ישנם 7 מרכיבי בסיס המהווים שלד עבור כל דף נחיתה מוצלח. מרכיבים אלו למעשה הם המרכיבים של קמפיין שיווקי מקוון, הבסיס עליו מושתת הקונספט השיווקי של המוצר או השירות שאתם מבקשים לקדם.

  1. הצעת המכירה הייחודית - הצעה מוצלחת מסבירה לגולשים בדיוק מה עליהם לצפות ולמה כדאי להשאר בדף ולבדוק עוד פרטים - מה במוצר או השירות מייחד אותו מאחרים? מה אתם מציעים שהמתחרים לא? ההצעה היא הייתרון הספציפי שהלקוח מקבל מהמוצר או השירות במשפט קליט וקצר. דוגמא טובה להצעת מכירה היא הסלוגן של רשת פיצה מסויימת  "פיצה תל-אביב מציעה משלוחים של פיצות טעימות וחמות עם התחייבות על משלוח מהיר עד 30 דקות " – קצר וקולע. בבניית דף נחיתה הבנוי היטב ההצעה תועבר על ידי הכותרת הראשית ואם יש צורך בפירוט גם ע"י כותרת מישנית.
  2. ההטבות - בחלק הזה עליכם לענות על השאלה  "מה זה עושה בשבילי?" בפיסקה קצרה ו 3-5 בולטס לשם הבהרה. כאן המקום לפרט את הצורך במוצר ואת יתרנותיו. חשוב לא לכתוב מלל רב מידי, במידת הצורך חזרו מספר פעמים והורידו אינפורמציה לא נחוצה. 
  3. תמונה מייצגת - לא לחינם נאמר שתמונה אחת שווה אלף מילים. זוהי התמונה הראשית, רפרזנטציה ויזואלי של הצעת המכירה הייחודית. החלק הנ"ל עוזר להבין "מה זה?" ו "אייך זה נראה?" . ישנן 4 דרכים לייצג את ההצעה שלכם באופן ויזואלי:
    • תמונה של המוצר / שירות בזמן שימוש.
    • תרשים שמדגים איך המוצר נכלל בתחום בעיה מסויימת (כמו סדרת צעדים).
    • טבלת השוואה למתחרים.
    • גרפיקה גדולה שמתייחסת להצעה מבחינה מספרית כמו: 20% הנחה, חינם וכו...
  4. הקונספט השימושי  - כאן המטרה היא להציג את המוצר / שירות בשימוש בחיים האמיתיים. למשל אולר שוויצרי בשימושים שונים או שואב אבק תוך כדי פעולה. גם כאן ישנן 4 דרכים להציג את ההקשר:
    • תמונה
    • וידאו 
    • תגובות של לקוחות מרוצים (אמיתיים) 
    • בין לקוחותינו - מוכרים, גדולים, מותגים – מוסיף יוקרה.
  5. בקשת אינפורמציה - כפי שנאמר המטרה העיקרית של דף נחיתה היא לייצר לידים. הדרך הטובה ביותר  היא לבקש שם ומייל בתמורה למתנה קטנה או הנחה כלשהי. הבקשה צריכה להיות קצרה ולא מתישה. חשוב לכלול הצהרת פרטיות ליד. בדף נחיתה בעברית מומלץ למקם את בקשת האינפורמציה בצד ימין ואנגלית בצד שמאל. הסיבה לכך היא שכיוון הכתיבה משנה את הדרך בה מסתכלים על בקשת האינפורמציה. לשים את החלק הזה בצד שמאל זה כמו לבקש משהו בלי להסביר קודם למה. 
  6. תוכנית גיבוי - לא כולם  ימהרו להשאיר פרטים או לרכוש את המוצר. חשוב להשאיר מקום לאופציה כלשהי מול הגולש. למשל : הצטרפות כחברים בפייסבוק תזכורת – בעוד יום 1, שבוע, תאריך מסוים. לכלול הצהרה על כל שלא יתזכרו אותו לפני.לינק לעלון להורדה ללא צורך למסור פרטים.
    הוספה למועדפים – חשוב עבור דפי נחיתה ללא קישור לאתר בית
  7. קריאה לפעולה – החלק האחרון והחשוב ביותר. זהו כפתור או קישור, גרפיקה גדולה ובולטת בה מציון בבירור מה יקרה כשמקישים עליו. ההקלקה תיקח את הגולש לעמוד באתר הראשי בו יוכל להמשיך ברכישה. "הגש" או "הקלק כאן" לא מספיק טוב ולא מושך את הגולש. "קבל קופון עכשיו ל20% הנחה לספא" למשל הוא דוגמא טובה יותר.

שבעת הנקודות משמשות כבסיס לקמפיין שיווקי וכתשתית לדף נחיתה שימשוך גולשים וייצר לידים ורכישות. ניתן לסדר אותם במיקומים שונים אך חשוב לזכור שהשדות צריכים להיות מוצגים כך שיספרו סיפור רצוף עם דגש חזק על קריאה לפעולה.