התחל כאן חינם

דף הבית >> מאמרים דפי נחיתה >> ניהול והשגת לקוחות מדף נחיתה >> על הקשר בין ביג דאטה לדף נחיתה

בחזרה לרשימת המאמרים

מאמרים דפי נחיתה

 

לא מעט חברות עסקיות, חנויות ובעלי מקצוע מוותרים בשנים האחרונות על הקמת אתרי אינטרנט גדולים המכילים אינספור עמודים לטובת הקמת דפי נחיתה, עמודי אינטרנט בודדים אשר אליהם מגיעים הגולשים באמצעות חיפוש ביטויים מסוימים בגוגל ובעזרתם הם יכולים להשאיר פרטים על מנת שהחברה תיצור איתם קשר באופן ישיר.

הקמת עמודים שכאלה היא יותר חסכונית ויעילה עבור עסקים אלו, שכן לעצב עמוד כזה זה הרבה יותר זול מאשר לבנות אתר אינטרנט שלם, וכמו כן הוא פונה ללקוח בצורה ישירה, ממוקדת, על מנת שישאיר פרטים. כך גולש שנכנס לעמוד יכול להשאיר פרטי התקשרות על מנת לקבל מידע נוסף אודות השירות או המוצר שהחברה מספקת או לחילופין, בשביל לבצע רכישה.

אך לדפי נחיתה יש יתרון נוסף להבדיל מאתרי אינטרנט רגילים, מאחר וכל מטרתם של אותם דפי נחיתה הם לאפשר לגולשים להשאיר פרטים לצורך יצירת קשר, הרי שהחברה יכולה לאסוף את הנתונים אודות הגולשים, לשמור ולנתח אותם. כאן אנחנו מגיעים לתחום בולט אחר בעולם האינטרנט והוא ביג דאטה.

כיצד  מערכת ביג דאטה מתחברת לדפי נחיתה

על מנת להבין את הקשר בין השניים, יש להסביר בקצרה מה זה ביג דאטה. כל חברה, קטנה כגדולה, צוברת במהלך הזמן אינספור פריטי מידע שונים, אלה צריכים לעבור תהליך של קטלוג, ניקוי ותעדוף. לשם כך החברות עובדות עם מערכות ביג דאטה, מערכות נתונים שמאפשרות לסדר את המידע בצורה מסוימת, לקטלג ולתעדף אותו, כך בשעת הצורך ניתן לשלוף מן המערכת את המידע ההכרחי.

אין ספק שבעזרת דפי נחיתה ניתן לאסוף מידע רב אודות גולשים והצרכים שלהם. מדובר במידע כמו, שם פרטי, טלפון, מייל, כתובת מגורים, מין, גיל, מוצרים ושירותים מועדפים, מבצעים ועוד. מידע זה מושג בצורה חוקית לגמרי באמצעות הפרטים שהגולשים משאירים בדף הנחיתה.

מערכת ביג דאטה מסדרת המידע, מקטלגת אותו, וכך בעת שהעסק מעוניין לצאת במבצע מסוים הוא יודע למי לפנות. נניח מדובר בחברת תיירות אשר מעוניינת להוציא טיול לארה"ב, אז כל מה שהעסק צריך לעשות, זה להוציא את הנתונים של הגולשים אשר בעבר חיפשו טיסות לארה"ב, התעניינו והשאירו פרטים, ולפנות אליהם שוב. באמצעות ניתוח המידע באופן מעמיק ניתן לשווק את הטיול כך שיתאים לגולשים שמעוניינים בו, ניתן גם לבנות עבורם מסלול שיתאים לצרכים שלהם.

השימוש במערכות ביג דאטה הוא הכרחי עבור כל חברה שמתבססת על מידע ונתונים, לא ניתן היום עוד להשתמש במערכות של ניתוח ידני או ניתוח אך ורק באמצעות טבלאות בסיסיות, יש צורך להשתמש במערכות שמסוגלות להפיק את המידע ולנתח אותו בעצמן. בוודאי כשמדובר בכמויות מידע עצומות כפי שחברות אשר משתמשות בדפי נחיתה יכולות לצבור במהלך הזמן באמצעות עמודים אלו.