התחל כאן חינם

דף הבית >> מאמרים דפי נחיתה >> כתיבת תוכן בדפי נחיתה >> פרסום דפי נחיתה בקמפיין פרסום בגוגל

בחזרה לרשימת המאמרים

מאמרים דפי נחיתה

פרסום דפי נחיתה בקמפיין פרסום בגוגל

שני האלמנטים המרכזיים בכל קמפיין בגוגל הם יצירת המודעה מצד אחד ודף הנחיתה מצד שני. שניהם תלויים אחד בשני ואם אחד מהם לא מתפקד טוב, התוצאה תהיה בסופו של דבר מספר נמוך של המרות.

אופטימיזציה של המודעות עשויה לכלול את הפעולות הבאות:

  • מציאת מילות המפתח המתאימות ביותר
  • כתיבת טקסט שיווקי שימשוך את הלקוח ללחוץ דווקא על המודעה שלנו : כותרת, תיאור ושימוש באלמנטים נוספים באמצעות הרחבות
  • קביעת הצעות מחיר שימקמו את המודעה במקום גבוה, אך לא יהיו גבוהות מדי יחסית ו"יאכלו" לנו את התקציב

אופטימיזציה של דף הנחיתה תכלול לרוב את השלבים הבאים:

  • העברת המסך השיווקי דרך הכותרת הראשית, תמונה מרכזית (תמונת הגיבור) או סרטון
  • הדגשת המסר השיווקי דרך נקודות מפתח
  • התאמת הדף לטלפונים ניידים
  • אופטימיזציה של דף הנחיתה מבחינת מהירות
  • יצירת טופס ידידותי ונוח למשתמש שאפשר למלא במהירות

בנוסף על כל אלו, יש להתאים את דף הנחיתה למודעה על מנת להגדיל את ציון האיכות וכך לזכות במיקומים גבוהים יותר ולשלם פחות על כל לחיצה

איך עושים זאת?

לא מעגלים פינות

רצוי שלכל מודעה או סדרת מודעות יהיה דף נחיתה ספציפי. אם דף הנחיתה לא מתאים בדיוק למודעה, סביר להניח שאחוז ההמרות יהיה נמוך גם אם אחוז הלחיצות יהיה גבוה. לדוגמה, אם חברת ליסינג מריצה קמפיין למספר סוגי ליסינג כגון ליסינג תפעולי ופרטי, עליה ליצור דף נחיתה ספציפי לכל אחד מהם. כך היא יכולה ליצור מסר ממוקד יותר ולחסוך מהגולש מילוי של פרטים נוספים בטופס.

בודקים כמה גרסאות במקביל

אחד היתרונות של פרסום מומן בגוגל לעומת קידום אורגני הוא שניתן להציג כל פעם גרסה אחרת של דף הנחיתה מבלי שהדבר יגרור ענישה בשל "מיסוך". בדרך כלל מבצעים סדרה של בדיקות שבכל אחת מהן משנים את אחד האלמנטים או את היחס בין האלמנטים על מנת לבדוק איזה שילוב משיג את התוצאות הטובות ביותר. לדוגמה:

  • כותרת וכותרת המשנה
  • שינוי גוף הטקסט המרכזי
  • החלפת תמונה
  • שינוי פלטת הצבעים
  • הריווח בין האלמנטים

כאמור, רצוי כל פעם לשנות רק את אחד האלמנטים, אחרת לא ניתן יהיה לדעת לאיזה אלמנט ספציפי הייתה את ההשפעה הגדולה ביותר. אם הזמן דוחק, אפשר גם להריץ מספר בדיקות משניות שבכל אחת מהן בודקים את האלמנט הטוב ביותר ולאחר מכן יוצרים את הנבחרת המנצחת...

מקור : ויקיפדיה

לא כל האלמנטים האלו קשורים למודעה, אך רצוי לנסות ולשנות את מילות המפתח או את הסדר שלהן מכיוון שהגולש עושה את ההקשר בין מה שראה במודעה לבין מה שמוצג בפועל באופן תת מודע. היום קיימות גם מודעות תמונה או ווידאו, ולכן לעיתים ייתכן כי האלמנטים הוויזואליים אפילו חשובים יותר מהטקסט (אך רצוי לא לחזור בדיוק על אותם פרטים שנראו במודעה).

משתמשים בהרחבות קישורים

הרחבת קישורים (sitelinks) מאפשרת להציב מספר קישורים נוספים מתחת למודעה ולהפנות לעמודים שונים באתר. למרות שהקישורים האלו בדרך כלל עובדים הכי טוב עם עמודים פנימיים באתרים, ניתן להשתמש בהם גם עבור סדרה של דפי נחיתה כמו למשל בדוגמה שנתנו על חברת הליסינג. לחיצה על sitelink לא עולה יותר כסף מלחיצה רגילה, גם אם המשתמש לחץ על קישור אחד ואז על קישור אחר לפני שהועבר לדף הראשון.

הנה דוגמה למודעה שכוללת כמה עמודי נחיתה באותה מודעה (התמונה השנייה היא מהמודעה עצמה והשני מהמסלול הפרטי תפעולי) :

עמדו במילה שלכם

אחד הדברים המעצבנים ביותר הוא להיכנס למודעה מפתה ואז לגלות שמה שהבטיחו הוא לא בדיוק מה שנראה בפועל. לדוגמה, אם כתבתם שמוצר מסוים הוא בחינם, אך בדף עצמו התניתם את הרכישה שלו ברכישה של מוצר אחר, סביר להניח שתאבדו את האמון של הגולש.

למדו מהמתחרים

אתם לא יכולים לדעת בדיוק כמה המתחרים שלכם משלמים, אבל אתם כן יכולים למצוא מתחרים חזקים שמקבלים חשיפה גבוהה. שימו לב כיצד הדפי נחיתה שלהם בנויים ואיך בדיוק הם מקשרים בינם לבין המודעה. בסופו של דבר אין סיבה שתמציאו את הגלגל מחדש. דפי נחיתה טובים פועלים על טריגרים ספציפיים המשותפים לרוב בני האדם, ומה שעושה את ההבדל הם בעיקר השינויים הקטנים.